Brevet : EP2851221 - DISPOSITIF DE COMMANDE DE VÉHICULE, ET PROCÉDÉ DE COMMANDE DE VÉHICULE
Titre
DISPOSITIF DE COMMANDE DE VÉHICULE, ET PROCÉDÉ DE COMMANDE DE VÉHICULE
N° et date de publication de la demande
EP2851221 - 25/03/2015
Type de la demande
A1
N° et date de dépôt
EP13790959.4 - 13/05/2013
N° et date de priorité
JP2012110303 - 14/05/2012 ; JP2012110304 - 14/05/2012 ; PCT/JP2013063240 - 13/05/2013
Classification CIB
B60G 17/0195 ; B60G 17/015 ; B60G 17/018 ; B60G 17/0185 ; B60G 17/06 ; B60T 7/12 ; B60W 30/02
Classification CPC
B60W 30/02 ; B60G 17/018 ; B60G 17/0182 ; B60G 17/0185 ; B60G 17/0195 ; B60G 17/06 ; B60G2400/204 ; B60G2400/41 ; B60G2400/64 ; B60G2600/08 ; B60G2600/084 ; B60G2600/604 ; B60G2800/70 ; B60G2800/802 ; B60G2800/916 ; B60T 7/12 ; B60W 10/06 ; B60W 10/184 ; B60W 10/22 ; B60W2030/206 ; B60W2520/14 ; B60W2540/18 ; B60W2710/0666 ; B60W2710/223 ; B60W2710/226
Abrégé
In the vehicle control device of the present invention, a sprung mass state is estimated based on information in a prescribed frequency range of wheel speed, and a variable-damping force shock absorber is controlled so as to bring the estimated sprung mass state to a target sprung mass state. At time, when a lowering of the accuracy at which the sprung-mass state has been estimated has been detected, damping force control to [control] the damping force of the variable-damping force shock absorber is performed to a more limited extent than that prior to when the estimation accuracy was lowered.
INTERVENANTS
Déposant
NISSAN MOTOR CO., LTD. - 2 TAKARA-CHO KANAGAWA-KU YOKOHAMA-SHI, KANAGAWA 221-0023 - JP
Titulaire
NISSAN MOTOR CO., LTD. - 2 TAKARA-CHO KANAGAWA-KU YOKOHAMA-SHI, KANAGAWA 221-0023 - JP
Inventeur
KIKUCHI HIRONOBU ATSUGI-SHI KANAGAWA 243-0123 - JP
Mandataire
CABINET GERMAIN ET MAUREAU - 12 RUE BOILEAU BP 6153 - 69466 LYON CEDEX 06 - FR - N° Siren : 387830045
STATUT EN FRANCE
Délivrance
31/08/2016
Dernière annuité payée
18/04/2024
Quantième- N° de l'annuité payée
12
Date de paiement de la prochaine annuité
02/06/2025